This is how the Customer Ambassador works
Twice a year, the Customer Ambassador provides a status of the ongoing work in a half-yearly report to DSB's board and management. In addition, the Customer Ambassador investigates special areas that are important to many customers and makes suggestions for improvement to DSB.
Below you will find half-yearly reports, theme reports and the current dialogues with DSB, in Danish only.
Kundeambassadørens rapporter
-
Statusrapport 1. halvår 2022
Hverdagen i toget har i 1. halvår af 2022 været præget af Coronakrisen og øget hjemmearbejde. Kundeambassadøren har modtaget lidt færre klager end samme periode 2021. Sager anlagt mod DSB i Ankenævnet for Bus, Tog og Metro er steget en smule ift. 2021.
-
Statusrapport 2. halvår 2021
Hverdagen i toget har i 2. halvår af 2021 været præget af Coronakrisen med restriktioner, øget hjemmearbejde og ændrede rejsemønstre. Reduktion i kundeklager hos Kundeambassadøren og anlagt mod DSB i Ankenævnet for Bus, Tog og Metro sammenlignet med 2020.
-
Statusrapport 1. halvår 2021
Hverdagen i toget har i 1. halvår 2021 været præget af Coronakrisen. Der er foretaget færre rejser. Antallet af kundeklager har også været faldende hos Kundeambassadøren og anlagt mod DSB i Ankenævnet for Bus, Tog og Metro sammenlignet med foregående år.
-
Statusrapport 2. halvår 2020
Restriktioner og nedlukning af Danmark, som følge af Coronakrisen, har efterladt et markant ændret rejsemønster hos DSB’s kunder. Antallet af kundehenvendelser til Kundeambassadøren er dog kun faldet med knapt 18% sammenlignet med antallet i 2019.
-
Statusrapport 1. halvår 2020
Coronakrisen har sat sine tydelige spor på hverdagen i toget. I første halvår af 2020 ses et færre antal kundehenvendelser, men procentvis flere kunder har fået noget ud af at klage til Kundeambassadøren.
-
Statusrapport 2. halvår 2019
Fortsat vækst i klager over kontrolafgifter. I dette halvår har Kundeambassadøren også fået flere klager over forsinkelser og sporarbejde.
-
Statusrapport 1. halvår 2019
Andelen af klager til DSB, der går videre til Kundeambassadøren, er svagt stigende, og hovedparten af klagerne vedrører fortsat en kontrolafgift.
-
Statusrapport 2. halvår 2018
Fortsat vækst i klager over kontrolafgifter – rejsekort er oftest den bagvedliggende årsag
-
Statusrapport 1. halvår 2018
Vækst i klager til Kundeambassadøren – flest klager over Kontrolafgifter
-
Statusrapport 2. halvår 2017
Knap 500 kunder klagede i 2017 til Kundeambassadøren – flest klager over rejsekort og kontrolafgifter.
-
Statusrapport 1. halvår 2017
Andelen af klager til DSB, der går videre til Kundeambassadøren er faldende, og færre kunder fik medhold i deres klage.
-
Statusrapport 2. halvår 2016
På trods af forsinkelser og sporarbejde har færre kunder klaget til Kundeambassadøren i 2016 | Knap halvdelen af kunderne fik noget ud af at klage til Kundeambassadøren.
-
Statusrapport 1. halvår 2016
Kundernes klagelyst er stigende – hver 10. kunde får en helt ny afgørelse, efter de har klaget til Kundeambassadøren.
-
Statusrapport 2. halvår 2015
Færre kunder klager til Kundeambassadøren – En stor andel får et nyt svar fra Kundeambassadøren.
-
Statusrapport 1. halvår 2015
241 kunder har klaget. Hovedparten af klagerne til Kundeambassadøren drejer sig fortsat om en kontrolafgift.
-
Statusrapport 2. halvår 2014
Flere kunder henvender sig til Kundeambassadøren
-
Statusrapport 1. halvår 2014
Kundeambassadøren sætter fokus på det store udbud af billettyper
-
Statusrapport 2. halvår 2013
Rapporten sætter bl.a. fokus på kunderne i en digitaliseret verden.