Det kan forekomme, at DSB af en eller anden årsag er nødsaget til at aflyse eller ændre (f.eks. forsinkelse) i den planlagte køreplan. I disse særlige tilfælde kan du benytte din Orange billet til afgangen, som ligger lige før eller lige efter din planlagte rejse/togafgang.
Du er omfattet af DSB Basis Rejsetidsgaranti, hvis du vælger at gennemføre din rejse.
Hvis du bliver mere end 60 min forsinket og ikke ønsker at gennemføre din rejse, kan du få tilbagebetalt din billet.
Hvis du har en Pladsbillet, kan togpersonalet hjælpe dig med at finde en plads, men du skal være opmærksom på, at vi desværre ikke kan garantere dig en ny plads.
Er det ikke muligt at finde en anden ledig plads til dig, kan du søge om refusion af din pladsbillet.
Jeg vil klage over, at mit tog var forsinket/blev aflyst
-
-
-
Hvis du er blevet forsinket på din rejse med en Øresundsbillet, kan du enten vælge at søge din kompensation hos DSB eller hos Skånetrafiken.
Vi anbefaler, at du sender din ansøgning til det selskab, hvor forsinkelsen er opstået eller hvor billetten er købt.
- Er forsinkelsen sket i Sverige, skal du søge hos Skånetrafiken
- Er din forsinkelse sket i Danmark i et DSB-tog, skal du søge DSB Basis Rejsetidsgaranti.
-
-
Fik du svar?
Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål ovenfor, hører vi gerne fra dig