Den Store Sammenhæng som annoncer fra tirsdag
Den Store Sammenhæng som annoncer fra tirsdag
Tirsdag den 23. oktober lyder startskuddet til de første annoncer om Den Store Sammenhæng i landets aviser.
Annoncerne tager udgangspunkt i DSB’s nye grundfortælling, Den Store Sammenhæng, og DSB’s vigtigste værdi, Pålidelighed. De første annoncer handler om, at DSB ikke længere skal ’erobre verden’ – og at DSB skal ’skrue ned for salgsgassen’. Derefter kommer en række annoncer om DSB’s rolle med at skabe sammenhæng i Danmark – blandt andet ved at sammenligne DSB med en symaskine eller et kæmpe puslespil på 43.000 kvadratkilometer.
”Vi har brug for at fortælle omverdenen, at vi godt er klar over, at vi skal fokusere på de ting, der betyder mest for kunderne. Det er at få togene frem til tiden og give en god service,” siger kommerciel direktør Gert Frost.
Fra mandag den 4 november bliver også filmen om Den Store Sammenhæng vist på landsdækkende TV.
Filmen er skabt for at vise både kolleger, kunder og hele den danske befolkning, at DSB skaber sammenhæng i Danmark – og at DSB skal skabe sammenhæng mellem alt fra indtægter til udgifter, løfter til leverancer og Mormor og Viktor. Filmen bliver vist i en kort udgave på 30 sekunder på TV.
Den nye film er markant anderledes end tidligere film om DSB – og det er fuldt bevidst, siger kommunikationsdirektør Jakob Høyer:
”Tidligere har film skulle sælge billetter eller skabe opmærksomhed om nye produkter i DSB. Denne her film skal helt ind i kernen af DSB og fortælle om hvorfor DSB er til. Det er et vigtigt og særligt budskab, som kræver en særlig film,” siger han.
Annoncerne og filmen skal bidrage til at genskabe danskernes tillid til DSB og dermed skabe større tillid og stolthed over DSB – både blandt kolleger og kunder.
Se annonce "Ikke erobre verden"
Se annonce "Niels Ulrik"
Se annonce "Puslespil"
Se annonce "Symaskine"