DSB beklager over for Grenaabanens kunder

DSB beklager over for Grenaabanens kunder

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
27. januar 2005 kl. 16:01

DSB deler nu information ud i togene på Grenaabanen. Heri beklager og undskylder DSB over for de mange passagerer, som har været ramt af forsinkelser, siden Grenaabanen genåbnede den 16. januar. Det sker i en flyer, "DSB information", som bliver uddelt i togene fredag.

Budskabet er, at den nye køreplan er afhængig af en række nye tekniske anlæg, som endnu ikke fungerer tilfredsstillende. Banedanmark arbejder på at løse problemerne, og DSB har på udvalgte afgange indsat IC3 tog, indtil der er fundet en mere varig løsning.

Videre siges det i informationen til passagererne, at man forventer, at driften stabiliseres, men at der den næste måneds tid fortsat kan forventes uregelmæssigheder.

I øvrigt har DSB fortsat et beredskab af busser til at sætte ind, når tog bliver aflyst. I dag har det i adskillige tilfælde været nødvendigt at erstatte tog med busser, enten på hele strækningen Århus-Grenaa eller mellem Ryomgård og Grenaa.