DSB.dk mere kundevenlig end SAS.dk

DSB.dk mere kundevenlig end SAS.dk

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
02. juni 2004 kl. 13:06

Hvor godt løser en hjemmeside kundernes behov? Berlingske Tidende testede i sidste uge, hvor lette seks opgaver var at løse på DSB’s og SAS’ websites. Og styrkeprøven gav en sejr til DSB på 5-1.


Tre af opgaverne gjaldt planlægning og rejser og tilhørende priser. Den fjerde lød ”find ud af om du må tage din kat med?”, mens den femte opgave drejede sig om online-betaling med betalingskort. Ved den sjette øvelse skulle testdeltagerne finde telefonnummeret til billetbestillingen.


Sammenlagt vurderede testpersonerne dsb.dk til at løse opgaverne mellem middel og godt.


I testen deltog ca. 100 personer, der er repræsentative for danskere over 30 år, som jævnligt bruger internettet.