Facebook.com/OmDSB
Facebook.com/OmDSB
DSB er nu gået engageret på Facebook med en samlet virksomhedsprofil
DSB Wildcard har været på Facebook i lang tid. Harry og Solvej optræder på mange forskellige Facebook-sider. Og DSB, toget og den kollektive trafik har talrige fan- og hadegrupper. Men der har manglet en samlet og fælles indgang til DSB’s univers på Facebook drevet af DSB. Indtil nu.
Dér hvor kunderne er
»DSB er jo i tæt kontakt med over en halv million kunder hver dag, og de er i høj grad også til stede på de sociale medier. Derfor skal vi naturligvis også være det på en professionel facon,« forklarer DSB’s nye kommunikationsdirektør, Jakob Høyer.
»Som en moderne servicevirksomhed er det vigtigt, at vi er nærværende dér, hvor vores kunder befinder sig. Dels for at være i øjenhøjde med kunderne og holde dem godt og løbende orienteret om DSB og vores produkter, men også i høj grad for at kunne følge, registrere og respondere på den ris og ros, som altid er omkring en virksomhed af vores størrelse og karakter,« siger Jakob Høyer.
Nærvær og service
DSB's nye Facebook-profil er etableret i et tæt samarbejde mellem DSB Kommunikation, DSB's kundecenter, DSB koncernmarketing samt en ekstern samarbejdspartner.
»Facebook giver DSB en unik mulighed og en ny, tidssvarende kanal til at følge med i, hvad der bliver sagt og debatteret om os, vores produkter og handlinger. Og vi vil givet få meget kritik at høre på profilen, men det er kritik, der ellers fremsættes andre steder, hvor vi måske ikke registrerer og agerer på den,« siger Jakob Høyer og slår samtidig fast, at et højt antal fans på profilen ikke er et mål med profilen:
»Det drejer sig mere om at vise nærvær og fungere som en ekstra service over for de kunder, som kommer til at følge os på Facebook.«
Du kan se DSB’s nye virksomhedsprofil på Facebook via adressen www.facebook.dk/omdsb - hvor der også linkes til DSB’s andre officielle profiler på Facebook.