S-togskunderne mere tilfredse
S-togskunderne mere tilfredse
Den seneste kundeundersøgelse blandt S-togskunderne viser markant fremgang på stort set alle felter. I hvert fald blandt de faste kunder. Og der er nu begrundet håb om, at det seneste års faldende passagertal på S-togsnettet for alvor vil blive vendt til fornyet fremgang.
”Kundeundersøgelsen blev gennemført i marts, og en af de rigtig gode nyheder er, at stadig flere kunder føler sig loyale over for S-toget, at de vil bruge S-toget igen, og at de vil anbefale det til andre,” siger Line Nielsen, DSB S-tog Salgsudvikling.
”Kunderne opfatter DSB S-tog som en troværdig og pålidelig virksomhed, der er kundeorienteret og samfundsbevidst. Men de synes ikke, at de får nok for pengene. Og de efterlyser samtidig mere nytænkning,” konkluderer hun på baggrund af den nye undersøgelse, hvor kunderne blev bedt om at svare på 48 spørgsmål omkring deres tilfredshed med S-toget.
Kunderne er bl.a. blevet bedt om at komme med deres vurdering af DSB S-togs medarbejdere. Alle har haft fremgang i kundernes omdømme siden sidste undersøgelse. Kunderne tillægger det stor betydning, at salgspersonale og S-togsrevisorer giver god og brugbar information. Lokomotivførerne bliver opfattet som venlige og imødekommende. Faktisk er forholdet omkring personlig betjening - altså medarbejderne - det, der får den højeste score i den overordnede vurdering i undersøgelsen.
Også kundernes opfattelse af stationerne og de serviceydelser, de får tilbud om i forbindelse med S-togsrejsen, har vist fremgang og får pæne vurderinger.
- Til gengæld synes kunderne stadig, at der er for mange forsinkelser på S-togsnettet, og at togene kunne være mere rene og pæne. Især på disse områder er der behov for at kundetilfredsheden kommer til at stige, siger Line Nielsen.