Tilfredse kunder i DSB’s internationale tog
Tilfredse kunder i DSB’s internationale tog
DSB’s kunder i den internationale trafik er meget tilfredse med deres togrejser. Det fremgår af DSB’s internationale kundebarometer, der omfatter passagerer i internationale nattog og Eurocitytog til og fra Tyskland.
Barometeret viser, at de internationale kunder overordnet set er enten “tilfredse” eller “særdeles tilfredse”.
18 procent er ”særdeles tilfredse”, mens 71 procent er ”tilfredse”. 2 procent er ”utilfredse”, mens ingen er ”særdeles utilfredse”. 9 procent finder helhedsindtrykket af rejsen ”acceptabelt”.
Vurderingen finder sted ud fra en skala, som går fra “særdeles utilfredsstillende”, via “utilfredsstillende”, “acceptabelt” til “tilfredsstillende” og “særdeles tilfredsstillende”.
Kunderne udtrykker fortsat stor tilfredshed med DSB’s personale. For togpersonalets vedkommende er 24 procent af kunderne ”særdeles tilfredse” og 65 procent er ”tilfredse”. Kun 1 procent er ”særdeles utilfredse” og 1 procent er ”utilfredse”. 9 procent finder servicen fra togpersonalet ”acceptabel”.
Salgspersonalets indsats vurderer 23 procent af kunderne er ”særdeles tilfredsstillende”, og 51 procent anser den for ”tilfredsstillende”. 2 procent er ”særdeles utilfredse” og 5 procent er ”utilfredse”. 18 procent anser sælgernes indsats for ”acceptabel”.