DSB forenkler organisationen

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
09. november 2018 kl. 14:15

Færre chefer og en mere enkel organisation er hovedingredienserne i en større omstrukturering af DSB’s administration. Omstruktureringen sker som et led i arbejdet med at nå målene i DSB’s strategi om at kunne drives uden statstilskud i 2030, ”Subsidiefrit DSB i 2030”.

”Der er tale om centraliseringer på udvalgte områder, der vil påvirke en række ledere og medarbejdere på tværs af DSB og på alle niveauer. Hensigten er at forenkle DSB’s organisation for at kunne nå målet om reduktion af virksomhedens administrationsomkostninger med 25 pct. i 2020”, siger Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB.

Som et led i omorganiseringen samles de kundevendte aktiviteter. Dette sker med ønske om, yderligere at styrke kundeorienteringen i DSB. Konkret betyder det, at Kommerciel og Kommunikation & Branding nu samles i et direktørområde under ledelse af kommercieldirektør Jan Sigurdur Christensen. Dermed må DSB desværre sige farvel til kommunikationsdirektør Lars Kaspersen efter knap seks års arbejde i DSB.

”Lars Kaspersen har stået i spidsen for et stort arbejde gennem årene til gavn for DSB. Et arbejde der har betydet en meget mærkbar forbedring af vores pressehåndtering og et markant bedre mediebillede for virksomheden. Dertil kommer, at Lars har løftet vores omdømmearbejde strategisk og kontinuerligt, hvilket vi ser effekten af nu. Det er et arbejde, der er helt centralt for DSB, og som skal fortsætte. Men som i resten af virksomheden må vi også på direktørniveau træffe de nødvendige beslutninger for at nå de mål, der er indeholdt i strategien om et subsidiefrit DSB i 2030,” siger administrerende direktør Flemming Jensen.

Af andre større ændringer kan det nævnes, at der gennemføres en ny struktur for DSB Vedligehold, der vil blive nedlagt som selvstændigt selskab i løbet af 2019.