DSB’s nye kundeambassadør kommer fra Passagerpulsen

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
26. juni 2017 kl. 10:38

Lone Fruerskov Andersen tager den 1. august fat i jobbet som DSB’s nye kundeambassadør. At beskæftige sig med passagerforhold er ikke uvant for Lone Fruerskov Andersen, der i et år har stået i spidsen for Passagerpulsen under Forbrugerrådet Tænk.

”Med valget af Lone Fruerskov Andersen får DSB en kundeambassadør, der har professionel erfaring i at arbejde med borgerbetjening og kundeforhold i den kollektive trafik. Den erfaring får DSB nu gavn af i vores konstante arbejde med at forbedre forholdene for kunderne,” siger administrerende direktør Flemming Jensen.

Desuden har Lone Fruerskov Andersen bred erfaring fra at arbejde i et politisk system, da hun gennem sin karriere har haft forskellige job i centraladministrationen og i Folketinget. I DSB skal Lone Fruerskov Andersens pallette af viden komme kunderne til gode.

”Rollen, som kundernes ambassadør, kan ses som en slags ”oversætter” for kunden både i forhold til generelle ønsker og behov, samt når kunden har haft et uhensigtsmæssigt møde med virksomheden. Det er en vigtig funktion i en professionel virksomhed som DSB. Det er en opgave, som jeg glæder mig meget til,” siger Lone Fruerskov Andersen.

Kundeambassadøren er en uvildig funktion i DSB, der refererer direkte til DSB’s administrerende direktør. Kundeambassadøren kan ud fra sine undersøgelser komme med anbefalinger og pege på indsatsområder for tiltag, som DSB kan gennemføre for at forbedre kundetilfredsheden.

Læs mere om DSB’s kundeambassadør