DSB har fået en kundeambassadør

DSB har fået en kundeambassadør

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
20. september 2011 kl. 08:00

Fra 1. oktober får DSB en kundeambassadør. Helle Fuhrmann er navnet, og hun skal gøre DSB's kundeservice endnu bedre, fastslår administrerende direktør Christian Roslev.

Hun kommer med succesfulde erfaringer fra SAS og en stor portion tro på, at en virksomhed som DSB's kan få endnu mere tilfredse kunder med den nyoprettede stilling som kundeambassadør.

Helle Furman er den nye kundeambassadør i DSB. Foto: Signe Fiig

»DSB transporterer cirka en halv million kunder hver dag, så der vil altid være nogen, der føler sig uretfærdigt behandlet, og det kan ikke undgås, at der sker fejl. Men hvis klager tages alvorligt og behandles rigtigt, kan de ofte være med til at skabe forbedringer,« siger den ny kundeambassadør,« siger Helle Fuhrmann.

Helle Fuhrmann har en baggrund fra en kundeambassadørlignende stilling i SAS, hvor hun i otte år fra 2000-2008 har beskæftiget sig med både strategiske og operationelle opgaver i forhold til kundeservice, varetagelse af kundeklager og sikring af kundetilfredshed i SAS.

»I SAS opnåede vi gode resultater med kundeklager, og det er ikke mindst erfaringen herfra, som jeg bringer med til DSB,« siger hun.

God service endnu bedre
For DSB's administrerende direktør, Christian Roslev, er kodeordet for alle nye initiativer i DSB, at kunderne skal i centrum.

»Det er helt afgørende for mig, at vi har et meget skarpt fokus på kunderne i alt, hvad vi gør i DSB. Som servicevirksomhed er det kunderne, vi lever af. Jo flere tilfredse kunder vi har, desto flere kunder kan vi også tiltrække til toget i årene, der kommer, og det er netop her, vores hovedopgave ligger,« fastslår den administrerende direktør.

Han ser derfor meget frem til at byde den nye kundeambassadør Helle Fuhrmann velkommen, og han håber og tror, at hun kan bidrage til at gøre DSB's kunder endnu mere tilfredse.

»Vi har allerede i dag et velfungerende kundecenter, der tager sig af kundeklager. Men det er oplagt, at der altid vil være nogen, som kan have brug for endnu en instans, hvor de kan henvende sig, hvis de ikke er tilfredse med den afgørelse, de har fået fra kundecentret. Her er det helt oplagt, at Helle Fuhrmann får en meget vigtig rolle i at øge kundernes tilfredshed,« siger Christian Roslev.

DSB's kundeambassadør er en uvildig funktion. Sammen med en sekretariatschef og yderligere en medarbejder skal Helle Fuhrmann varetage opgaverne. Helle Fuhrmann får reference direkte til DSB's administrerende direktør.

 

Læs interviewet med Helle Furhmann