S-togs punktlighed
Sådan er regnestykkerne for kundernes og togenes punktlighed.
S-togs punktlighed
Sådan er regnestykkerne for kundernes og togenes punktlighed.
Kundepunktlighed
S-tog kører med en høj frekvens. Derfor behøver kunderne ikke at kunne køreplanen udenad, men de ved, hvor lang tid deres rejse bør tage. Fokus er rettet på kundernes punktlighed, altså om kunderne når frem til den planlagte destination inden for tre minutter efter forventet ankomst.
For at kunne beregne S-togenes kundepunktlighed bliver der brugt en matematisk model, der blandt andet tager højde for data over kundens rejsemønstre samt planlagt og afviklet togdrift. Her bliver resultatet vægtet efter, hvor mange kunder der er med S-toget, når det når frem inden for tre minutter. På den måde bliver der taget højde for aflysninger og for, at nogle kunder skifter tog undervejs på deres rejse.
Kundepunktlighed for DSB’s S-tog i de seneste 12 måneder. Mål for kundepunktligheden er minimum 92,4 pct.
